Ρέφαραν μόλις σε εννέα μήνες τις ζημιές που υπέστησαν εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης. Οι φτωχότεροι θα χρειαστούν πάνω από δέκα χρόνια για να συνέλθουν.
Ενδιαφέροντα στοιχεία παρουσιάζει η έκθεση για τις ανισότητες που παρουσίασε η μη κυβερνητική οργάνωση Oxfam. Ο «ιός της ανισότητας» παραμένει ισχυρός και η πρόταση της οργάνωσης παραμένει στο τραπέζι: Nα φορολογηθούν περισσότερο οι μεγάλες περιουσίες.
«Οι 1.000 πλουσιότεροι άνθρωποι στον κόσμο επανήλθαν στο επίπεδο-ρεκόρ των περιουσιών τους που καταγραφόταν πριν από την πανδημία μέσα σε μόλις εννέα μήνες, ενώ οι φτωχότεροι θα χρειαστούν πάνω από δέκα χρόνια για να συνέλθουν από τον οικονομικό αντίκτυπο» της υγειονομικής και της συνεπακόλουθης οικονομικής κρίσης, υπογραμμίζει η ΜΚΟ στην έκθεσή της.
Σε παγκόσμια κλίμακα, οι δισεκατομμυριούχοι είδαν τις περιουσίες τους να αυξάνονται κατά 3,9 τρισεκατομμύρια δολάρια από τη 18η Μαρτίου ως την 31η Δεκεμβρίου 2020, σύμφωνα με την οργάνωση που αντλεί τα στοιχεία της από τα δεδομένα του αμερικανικού περιοδικού Forbes και της ελβετικής τράπεζας Crédit Suisse.about:blank
Μπροστά σε αυτή την έξαρση των ανισοτήτων, η Oxfam επαναλαμβάνει τις προτάσεις των οικονομολόγων Τομάς Πικετί και Γκαμπριέλ Ζικμάν για αύξηση των φορολογικών συντελεστών για τους πλουσιότερους.
«Η κρίση του (νέου) κορονοϊού πρέπει να αποτελέσει σημείο καμπής ως προς τη φορολογία των πλουσιότερων ανθρώπων και των μεγάλων επιχειρήσεων», τονίζει η ΜΚΟ καλώντας επιτέλους σε μια «δίκαιη φορολόγηση».
Η φορολογία «μπορεί να πάρει τη μορφή φόρων στην περιουσία, φόρων στις χρηματοοικονομικές συναλλαγές και μέτρων για την εξάλειψη της φοροδιαφυγής», επισημαίνεται στην έκθεση.
Η ΜΚΟ επικαλείται το παράδειγμα της Αργεντινής, όπου υιοθετήθηκε τον Δεκέμβριο νόμος που επιβάλλει έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης στους κατόχους των μεγαλύτερων περιουσιών, που εκτιμάται ότι θα εξασφαλίσει περίπου 3 δισεκ. δολάρια, με τα οποία θα καλυφθούν τα κόστη ιατροφαρμακευτικού υλικού και μέτρα ανακούφισης των φτωχότερων και των μικρών επιχειρήσεων, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η καταναλωτική κοινωνία και η διαφήμιση που ακόμα και σήμερα απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες, είναι σαν δικηγόρος μεγαλέμπορου ναρκωτικών που τον συμβουλεύει “έτσι μπράβο, να πουλάς ναρκωτικά να έρχεσαι σε μένα νοικοκύρης”… Αγόρασα την Κυριακή μια εφημερίδα με περιοδικό, που στο εξώφυλλο είχε γνωστή τη γνωστή γαλλίδα ηθοποιό Lea Seydoux με… “ανδρόγυνο” λουκ. Το είδε ο άντρας μου και πήγε να το πάρει λέγοντας, “α, έχει και περιοδικό για άντρες!” Άστο εκεί, γυναίκα είναι!